Європейські організації із захисту прав споживачів подали колективну скаргу проти семи авіакомпаній, звинувативши їх у незаконному стягненні плати за перевезення ручної поклажі. Серед фігурантів скарги — Ryanair, Wizz Air, EasyJet, Vueling, Norwegian Air Shuttle, Transavia та Volotea.
Звернення надійшло до Європейської комісії та національних регуляторів країн ЄС. Правозахисники вимагають провести розслідування щодо практики стягнення додаткових зборів, яку вважають непрозорою та такою, що суперечить чинному законодавству Євросоюзу.
Позиція захисників споживачів
Суть скарги полягає в тому, що згадані перевізники беруть гроші за ручну поклажу, яка відповідає всім параметрам — за вагою, розміром і безпекою. А це прямо суперечить рішенню Суду ЄС 2014 року, де вказано, що за таку поклажу не можна стягувати додаткову плату.
Генеральний директор Європейської організації споживачів (BEUC) Агустін Рейна наголосив, що авіакомпанії «зловживають довірою споживачів» та «ігнорують прецедентне рішення вищої судової інстанції ЄС».
Через відмінності в багажних правилах пасажири не можуть чітко порівняти ціни, що створює плутанину та шкодить конкурентному середовищу в галузі. Представники BEUC закликають привести політику перевізників у відповідність до законодавства ЄС.
Штрафи в Іспанії та рейтинг прихованих платежів
Колективну скаргу подано через кілька місяців після того, як іспанська влада оштрафувала більшість із цих авіакомпаній на загальну суму 179 мільйонів євро. Найбільший штраф — 107 мільйонів євро — отримав лідер серед лоукостерів Ryanair. Vueling заплатив 39 мільйонів, EasyJet — 29 мільйонів. Wizz Air та Transavia в цьому списку тоді не фігурували, але тепер потрапили під європейське розслідування.
Згідно з аналітичним дослідженням платформи Tradingpedia, Wizz Air є лідером серед авіакомпаній за кількістю прихованих платежів. Ryanair і EasyJet також потрапили в трійку. У свою чергу, найменше додаткових зборів, за даними дослідження, стягує British Airways.
У звіті зазначається, що чимало послуг, які пропонуються як необов’язкові, насправді є фактично примусовими для більшості пасажирів.