Весною 2026 року вулицями Лондона почнуть курсувати перші безпілотні таксі Uber без водія в салоні. Пілотний проєкт компанія реалізовуватиме у співпраці з британським розробником автономних технологій Wayve. Це стане одним із ключових етапів на шляху до широкого впровадження автономного транспорту у Великій Британії.
Як зазначає BBC, Wayve вже має досвід тестування свого програмного забезпечення на лондонських дорогах із водієм-страхувальником, як того вимагає чинне законодавство. Нова фаза передбачає повноцінне автономне керування без присутності людини в салоні.
Гонка за автономність: як держава змінює правила
Попри те, що уряд Великої Британії планував дозволити безпілотники на дорогах не раніше другої половини 2027 року, правила для комерційних сервісів, зокрема автономних таксі та автобусів, вирішили адаптувати раніше. Це дозволяє окремим компаніям розпочати тестування швидше, але в межах спеціального регулювання.
Uber наразі не підтвердив, чи зможуть пересічні користувачі додатку замовляти поїздки на автономному транспорті під час тесту. У компанії заявили, що ця опція з’явиться лише тоді, коли це дозволить законодавство.
Потенціал для економіки і виклики для праці
За підрахунками британського уряду, впровадження автономного транспорту до 2035 року здатне створити до 38 тисяч нових робочих місць і забезпечити економічний приріст у розмірі 42 мільярди фунтів стерлінгів (понад 53 мільярди доларів США).
Водночас у профспілці GMB попереджають про соціальні ризики, зокрема потенційне скорочення робочих місць серед водіїв традиційного транспорту. У профспілці закликають владу враховувати довгострокові наслідки автоматизації.
Як працює Wayve: технології, що бачать усе
Система автономного керування Wayve аналізує ситуацію на дорозі в реальному часі. Вона поєднує камери, радари, сенсори й штучний інтелект. Під час демонстраційної поїздки для журналістів BBC безпілотник впевнено впорався з усіма викликами мегаполісу — від насиченого трафіку й світлофорів до велосипедистів і пішоходів, зокрема людини з милицями, яка неочікувано з’явилася на проїжджій частині.
Світовий досвід: від Остіну до Шеньчженя
Uber вже запустив подібний сервіс у місті Остін, США, де безпілотні авто працюють 20 годин щодня. Замовити таку поїздку можна напряму через додаток, при цьому її вартість не відрізняється від звичайної.
Активно розвивають автономний транспорт і в інших частинах світу — зокрема, у Китаї, Сінгапурі та Об’єднаних Арабських Еміратах. Дослідження в США свідчать, що безпілотні авто потрапляють у ДТП рідше за традиційні, керовані людьми. Водночас є і критика: в Сан-Франциско проєкт довелося згорнути після серії технічних збоїв, а в інших містах фіксували випадки, коли пасажирів випадково блокувало всередині автомобіля.
На тлі глобальної конкуренції, де вже готуються свої автономні рішення і Tesla, Uber із Wayve прагнуть першими забезпечити лондонцям нову еру мобільності — тиху, автономну й технологічно досконалу.